Friday 20 May 2011

Mine favorittbøker fra A til Å - #G

   
Bloggeren Anettes bokboble utfordret leserene sine til å fortelle om sine favorittbøker fra A til Å,  - I dag er det bokstaven G
På bokstaven G har jeg en virkelig favoritt, det gjelder både romanen og filmen av samme navn...jeg velger den engelske utgaven, for det er bare den jeg har brukt både privat og i undervisningen. Det er Girl with a Pearl Earring av Tracy Chevalier. God kontakt med forfatteren også fikk jeg under arbeidet med romanen.
Her er noe fra  WEB-siten jeg laget for elevene (begynner å bli umoderne nå, sikkert linker som ikke virker). Og i Forumet jeg hadde for studentene så det slik ut i begynnelsen:
Her er fyldigere behandling av romanen. Jeg har gitt den en bra vurdering. Jeg har lest så å si alle av Tracy Chevaliers romaner, det er flere gode, men denne er favoritten.
(I og med "ulykken" min, og at jeg må holde meg litt i ro for tiden, får jeg tid til et par bokstaver med Favoritt-bøker nå.)

No comments:

Post a Comment