Sunday 21 May 2017

Tanker om bok - Boklansering med Sild og Singsaker på Baklandet Skydsstation: Avgrunnsblikk av Jørgen Brekke


Baklandet Skydsstation - Sild og Singsaker - Bokfeiring - Foto:RandiAa©
Det har vært boklansering flere dager til ende - i hvert fall ble det tre festdager på rad i vakre mai-dager - etter feiringen av 17.mai ble det Boklansering på Litteraturhuset 18 mai, etterfulgt av festivitas på Baklandet Skydsstation - Sild og Singsaker var mottoet.
Denne mai-dagen var riktig sommerlig og varm, vi startet festen på ettermiddagen - og fordi Anita -  som alltid er "programklar"  - hadde bestilt bord på forhånd - kunne jeg ta meg tid til å fotografere litt ute, før jeg gikk inn (til noe dårlig foto-lys).
Rett ovenfor den gamle Skydsstation stod staselige Fritillaria Imperialis og blomstret, og rett over på den andre siden av Nidelven laå Nidarosdomen litt skjult bak vår-grønt løvverk:
Fritillaria imperialis utenfor Skydsstasjonen - Foto:RandiAa©
På andre siden av Nidelven ligger katedralen - Foto:RandiAa©
Det var sannelig bra vi hadde bestilt bord - bok-glade  mennesker strømmet inn etter hvert - vi hadde en stol ledig for forfatter-venn Roar også - han er alltid velkommen.
Mat og drikke smakte fortreffelig -Silderettene smakte utmerket (konstaterte Pål), og det gjorde virkelig Fiskesuppen også - smaken ble ekstra god med et par glass hvitvin til.
Det feires  - Foto:Anita
Det feires - Foto:RandiAa©
Sild ofg Singsaker - Vi spiste i flere timer - Foto:RandiAa©
Fiskesuppen her er himmelsk - en favoritt-rett
Et godt stykke ut i måltidet ble vi underholdt av bok-samtalen mellom forlagssjef Sarah N. Melbye og forfatter Jørgen Brekke  - det ble mye latter og munterhet i det gamle huset på Bakklandet.
Sarah N. Melbye - Jørgen Brekke - Foto:RandiAa©
Vi deltok også i Singsaker quiz med Marianne Karlsen - den skapte  stor entusiasme og en god del munterhet - vi var en gruppe på fire, som samarbeidet godt og måtte vel si oss fornøyd med 21 poeng av 25 oppnåelige - vi hadde vel "omtrent" 23 poeng inne, så med litt trening gjør vi det bedre neste gang.
Her er noen bildeglimt fra det feiende flotte lanserings-arrangementet på Baklandet Skydsstation - folk hygget seg stort overalt i huset:

Sild og Singsaker - Baklandet Skydsstation - Foto:RandiAa©
Sild og Singsaker - Baklandet Skydsstation - Foto:RandiAa©
Sild og Singsaker - Baklandet Skydsstation - Foto:RandiAa©
Sild og Singsaker - Baklandet Skydsstation - Foto:RandiAa©
Sild og Singsaker - Baklandet Skydsstation - Foto:RandiAa©
 Munter utsikt var det fra Hjerterommet også - Foto:RandiAa©
Det var en alle tiders flott Bokfeiring - og hvordan var så boken? Snart ferdig-lest nå - jeg liker den veldig godt - bokomtale kommer senere.

Her er noen flere bilder fra Boklanseringen 18. og 19. mai 2017 - Mitt Flickr-album

Og her er et lite referat fra Boklanseringen av Avgrunnsblikk i Litteratur-huset 18.mai

Anita i Artemisias verden har også referat fra boklanseringen.

9 comments:

  1. Det ser ut som om dere koset dere på lanseringen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det var fest over dette, Sissel. Jørgen Brekke vet å gjøre det spektakulært - (Den forrige boken - Paradisplaneten - ble jo lansert fra toppen av Olav Tryggvason-statuen)

      Delete
  2. Kjempefint innlegg Randi.:) Og trivelige kvelder, begge to. På Baklandet ble det senkveld, og veldig gøy.:) Må få laget et innlegg jeg og, muligens i morgen kveld.. har vært opptatt i hele helga.

    ReplyDelete
  3. Takk for det, Anita - og ja, det ble en topp Boklansering på alle måter. Du må ikke stresse med bloggingen, Anita - (du er jo så over-snar med alt, forresten)- jeg bruker lang tid på slikt, 7 timer på denne f.eks. (Og foto-redigeringen er ikke helt perfekt heller - men det får så være.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nei da , jeg skal ikke stresse. Har datter i byen denne uka, så da blir det sosiale prioritert.:)
      (oversnar er jeg vel ikke, selv om jeg kan være rask og effektiv;) ) (ikke trenger alt å være perfekt, heller.. skulle jeg vært veldig perfeksjonistisk ift blogging, hadde jeg ikke hatt tid til å få ut noe som helst;))

      Delete
    2. Bra, Anita - jeg skal ha familien fra Oslo på besøk en uke nå; da blir det nok mindre "hobby-arbeid" ja.

      Delete
    3. Her ble det et kjapt innlegg fra meg: http://artemisiasverden.blogspot.no/2017/05/2-x-lansering-av-jrgen-brekkes-nye-krim.html#more
      det er jo gøy å ha det for ettertiden:)

      Delete