Wednesday 24 September 2014

Tanker om bok - Boklansering: Sovende hunder av Roar Ræstad

Roar Ræstad holdt boklansering av sin debut-bok Sovende hunder i kveld. Stedet var Rockheim, forlaget er Vigmostad&Bjørke og redaktøren er Alexander Opsal. Arrangementet ble svært vellykket. Jeg kom ganske tidlig og som seg hør og bør ved slike anledninger ble det feiret i stor stil - champagne rett innenfor døren, og en opplagt forfatter tok smilende imot. (Roar er tidligere kollega av meg fra Strinda Videregående skole). - Jeg fikk en hyggelig og givende samtale med redaktør Alexander Opsal før salen med den flotte utsikten fyltes etter hvert - blant annet av utrolig mange kolleger fra skolen som møtte opp for å feire Roar.
Anita og jeg plasserte oss i første rekke - (leseglade bokslukere og bokbloggere begge, som ofte har troppet opp i felles glede på slike arrangementer.)
Boken har jeg fått fra forlaget for noen dager siden, så jeg er faktisk godt i gang med den - kommet halvveis, og den tegner overraskende bra - Roar som kunnskapsrik historie-lærer har greie på det han skriver om, en kriminalroman med "bakteppe" Trondheim 1942 - med en hovedperson og etterforsker Gabriel Navarseth som virkelig står mellom barken og veden i denne spennende romanen.....skal ikke røpe mer, det kommer en egen blogg-post på denne når den er ferdig-lest.
Men i kveld altså - boklansering i stor stil, fint kunstnerisk innslag ved Silje Ræstad Karlsen og Martin Høberg  - bokbad og intervju ledet av redaktør Alexander Opsal, og forfatteren selv som leser fra en spennende episode i boken - her noen billed-glimt:
Rockheim-restauranten fyltes etter hvert - Foto:RandiAa©
Anita sikrer seg forfatter-signering - Foto:RandiAa©
Veldig mange gikk hjem med denne boken i kveld - Foto:RandiAa©
Fin underholdning med Silje og Martin - Foto:RandiAa©
Redaktør og forfatter tar en pause i trappen - Foto:RandiAa©
Forfatteren leser fra boken - Foto:RandiAa©
Alexander Opsal takker for samarbeidet og ser frem til flere bøker - Foto:RandiAa©
Anitas referat fra boklanseringen
Ræstad i Adressa 
Min omtale av Sovende hunder

Flere bilder på Flickr:

3 comments:

  1. Hei, så fint! Ser at også du hadde problemer rmed motlyset.. Har blogget selv om arrangementet og legger inn link til dette før jeg legger meg.:)

    ReplyDelete
  2. http://artemisiasverden.blogspot.no/2014/09/lansering-av-ny-trnderkrim-pa-rockheim.html

    ReplyDelete
  3. Ja, ikke helt gode bilder, Anita. Har linket til ditt referat.

    ReplyDelete