Thursday 28 April 2016

Tanker om bok - Insight Guides - Cuba av Sarah Cameron

Cuba Insight Guide (Insight Guides) Paperback – 2011
by Sarah Cameron (Author), Alyse Dar (Editor)
ISBN: 978-981-282-256-7
Språk: Engelsk
Antall sider: 322

Omtale fra Amazon:

An amazing full-color guide to the whole of this fascinating island and its iconic leader! Insight Guides successfully cover a destination’s history, People, and Culture in more detail and with more color photos than any other guidebook.

This guide covers the whole of Cuba, with full-color photographs and maps throughout, a detailed “Places” section that includes insider recommendations to the best sights, and practical “Travel Tips” section to help plan your trip and navigate the island when you arrive.

Mine tanker om Insight Guides - Cuba 

Jeg kjøpte denne boken på Amazon for noen år siden - da jeg skulle reise til Cuba i januar 2013. Men dessverre gled jeg på is ved en joggetur og reisen måtte avlyses - men endelig i mars 2016 kom sjansen til en ny tur.
Havana Skyline - Foto:RandiAa©
Dette er en av de beste reise-guidene jeg har hatt. Den ble "bladd igjennom" før min Cuba rund-reise, men jeg tok med meg bare Insight-Pocket Guide på turen. Nå i etterkant, når jeg sitter og redigerer over tusen bilder fra turen, bruker jeg den flittig. Den har et fantastisk innholdsrikt stikkordregister, så jeg finner omtrent alt jeg har behov for der. Den har ca 250 flotte fargebilder - her får jeg god hjelp til å "navne" en god del av bildene mine. Den dekker det meste av Cuba og har spesielt mye stoff om hovedstaden Havana - likeså er det morsomt at Ernest Hemingway har fått sin rettmessige plass i boken - han tilbrakte en stor del av sitt liv på "godset" sitt i utkanten av Havana.
Her er noe av innholdsfortegnelsen:
 

Boken tar for seg region for region og har gode kart lagt inn - og mange interessante små notater i "margen".

Her blir vi opplyst både når det gjelder historie, kultur, religion, sport - og ikke minst: man får mange nyttige tips og praktiske råd.
Denne reiseguiden er et "must" for alle som har tanker om å besøke dette fascinerende landet.
Terningkast:5

Mine bilder -  Cuba Flickr-album 

Foto:RandiAa©
Andre omtaler jeg har på tema Cuba:

No comments:

Post a Comment