Monday 28 January 2019

Tanker om bok - Insight Guides - Explore Dubrovnik

Insight Guides dekker de fleste steder i verden du ønsker å dra til - og de er fine å bruke både før turen, under reisen - og til mimring og "etter-arbeid" etter turen.
Tittel: Explore Dubrovnik - Insight Guides
Format: Pocket
Utgivelsesår: 2018
Forlag: APA Publications
Språk: Engelsk
ISBN 9781786717849
Serie: Insight Explore Guides
Sider: 128

Insight Guides har også en innholdsrik web-side

Mine tanker om Insight Guides - Explore Dubrovnik:

Jeg har ved flere anledninger nevnt og omtalt reiselitteratur.
Vil man lese det meste på forhånd, eller etter en reise, kan man finne mye omfattende litteratur - men ønsker man noe enkelt med på reisen - enkelt, men likevel ganske innholdsrikt og nyttig, så er disse Insight Guides å anbefale. Har brukt flere av disse - de er også nyttige når jeg redigerer bilder etter turen - eller skriver referat fra turen.
De siste jeg brukte var om Dubrovnik og Kroatia.

Explore Dubrovnik - Bakside-cover
Disse reise-guidene er små, lettleste, fargerike og innbydende - og inneholder akkurat så mye man trenger på reisen - etter mitt bruk da....
Disse finnes for utrolig mange steder rundt omkring i hele verden. Det er karter, det er fargebilder, det er turforslag og mye mer.
Denne om Dubrovnik hadde jeg stor nytte av. Her fikk man med seg det meste av det man ”måtte” se og oppleve – og litt annet i tillegg også. Her var det mye inspirasjon og kunnskaper å hente.
Innholdslisten:

Boken inneholdt også opplysninger om mange interessante steder i omegnen. Og den gir plass til en del kulturstoff, historie, tradisjoner, mat, restauranter og tips om uteliv og underholdning.
Turist i Dubrovnik - Foto:RandiAa©
Inside Guides - Dubrovnik har et rikholdig stikkord-register – og det er noe  jeg setter stor pris på – det blir flittig brukt.
Disse reiseguidene bygger på ca 50 års publiserings-erfaring, og kvaliteten har gjort de populære.
Anbefaler virkelig disse ”tiltrekkende” reiseguidene. Jeg har allerede kjøpt den som skal brukes til 2019-turen med Utdanningsforbundet - Og hvor turen skal gå? Det skriver jeg om senere.
I tillegg får man nå en gratis E-utgave som kan lastes inn på f.eks mobilen....kjekt å ha.

Terningkast:5  

Turen gikk egentlig til Kroatia med omliggende områder - men vi bodde i Dubrovnik. Arrangører var Utdanningsforbundet i samarbeid med Smartreiser
Referat fra sommerturen 2018 finnes i Året rundt med RandiAa

Reiselitteratur omtalt:
Andalucia
Cuba
Dubrovnik
Krakow
Vienna 



Her er mitt Flickr-album fra turen til Balkan:





No comments:

Post a Comment