Thursday 10 October 2013

Tanker om bok: Bokbloggerprisen for 2013 - (Utdeles på Bokbloggertreffet 2014) - Del 1

Foto:RandiAa© 
Bokbloggerprisen 2013
Norske Bokbloggere som offisielt ble "stiftet" i 2012  har et "prosjekt" gående i året 2013, nemlig å lese og å nominere norske romaner til en Bokbloggerpris for roman utgitt i året 2013. Lesing av romaner og nominering og avstemming vil foregå frem til utdeligg av prisen på Bokbloggertreffet 2014. Intensjonen er å fremme norsk litteratur og kanskje bringe frem flere forfattere og romaner som ikke umiddelbart har blitt "bestselgere".

Styret for Bokbloggertreff stiftet 2012
Mer informasjon om prisen på Bokelskerinnens blogg, og hos Line.
Her vil jeg sette opp de norske bøkene fra 2013 jeg har lest eller skal lese etter hvert - listen blir kontinuerlig oppdatert.
 

Gaute Heivoll: Over det kinesiske hav - Min omtale

Ketil Bjørnstad: Ensomheten - Min omtale

Geir Lippestad: Det vi kan stå for - Min omtale


Antologi: Døden ved verdens ende - Min omtale

Hanne Mari Førland: Langs linjene - Omtale kommer
Lars Saabye Christensen: Stedsans (noveller) - Omtale kommer
Trude Lorentzen: Mysteriet mamma - Omtale kommer
Herbjørg Wassmo: Disse Øyeblikk - Omtale kommer
Tore Renberg: Vi ses i morgen - Omtale kommer
Jørn Lier Horst: Hulemannen
- Min omtale
Erlend Loe: Vareopptelling - Omtale kommer
Henrik H.Langeland: Fyrsten - Omtale kommer

Jo Nesbø: Politi - Omtale kommer
Flere bøker blir lagt til etter hvert

Utgivelser i 2013:
Norske romaner
Norsk krim
Norsk sakprosa
Norske noveller og essay 
Norske dikt




Bokbloggerprisen for 2013 Del 1
Bokbloggerprisen for 2013 Del 2

Bokbloggerprisen for 2013 Del 3
 
Min reportasje fra det første Bokbloggertreff 2012

Oppdateringer:14.10.2013 

2 comments:

  1. Mye bra du har lest:) Mye her jeg ikke har lest. Mysteriet mamma skal jeg lese og vareopptelling. Har lest Politi:) Kos deg videre med lesningen!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiden strekker nok ikke til, til alt man har lyst til å lese, eller å blogge om. Jeg blogger bare på et fåtall av bøkene jeg leser. Men jeg tror det er en god idé vi har her med Bokbloggerprisen - Det skal bli spennende.

      Delete