Wednesday 11 January 2012

Bøker - Bøker - Bøker - Man trives med bøker rundt seg

Naturbøker - Foto:RandiAa©
Fotobøker - Foto:RandiAa©
Fotobøker - Foto:RandiAa©
Bøker i hyller, bøker på bord, bøker på gulvet og over alt - et vakkert skue. Da jeg flyttet til et mindre sted i 2007 og mistet muligheten til å ha bøker i gjennomgående etasjer fra hall og opp til loft, i tre etasjer, var det ikke annet å gjøre enn å kvitte seg med mange hundrede bøker. I de senere årene har jeg satset mest på lydbøker; en av grunnene selvsagt at de tar mindre plass. Men heldigvis har jeg noen hyllemeter bøker fortsatt. Jeg fikk ideen til en liten blogg-post med bok-bilder, av en morsom video som var lagt på FB-siden min i dag, av Trondheim Folkebibliotek:
Her er en samling bok-cover på en bitte-liten del av bøker jeg har lest:
Det ble veldig rot i hyllene mine og i systemet jeg hadde laget meg, da jeg måtte ut av mitt lille krypinn og leve i eksil et par måneder. Alt måtte flyttes ut, for det var noe feil med rør i gulvene som måtte bores opp. Det var en erstatnings-sak så firmaet sørget for flyttefolg som skulle sette alt opp på plass etterpå...vel det var vel ikke så lett for dem å få bøkene mine inn i mitt tidligere ordnede system....så her er det rot i mange hyller, det er ikke blitt ordnet opp i enda, men det blir kanskje en gang .... det er et prosjekt på sikt.
Hyller med rot i - men fortsatt er bøker for meg et vakkert skue:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©


14 comments:

  1. Heisan, noe på siden av innlegget ditt. Men - jeg har lest de siste innleggende dine, og det som skjer når jeg leser med nedover på skjermen er at en firkant med mønster overskygger teksten i bloggen din. Jeg klarer å lese gjennom mønsteret, men det er fryktelig vanskelig å få sammenhengen i det du skriver - og som jeg virkelig ønsker å lese :-)
    Er det bare jeg som har problemet, er det jo greit. Ser du det samme?

    ReplyDelete
  2. Takk skal du ha fordi du sier ifra, det er rart. Vet ikke hvilken nettleser du bruker (?) Med Firefox går det greit. Hørte en til i dag som hadde samme problem. Skal se litt på det.

    ReplyDelete
  3. Nå har jeg sjekket. Det blir slik i Explorer nettleser. Det er rart.

    ReplyDelete
  4. Og jeg bruker Firefox... så det skjer her også. Kanskje du ikke ser det fordi du har en eller annen "setting" som jeg ikke har? Ja, merkelig! Du får titte litt på det. Ser ut som "ruta" jeg ser har samme design som deler av headeren din. Kan det komme derfra, tro?

    ReplyDelete
  5. Jøss, har du Firefox og enda blir det slik. Jeg må visst få meg en annen bakgrunn da.

    ReplyDelete
  6. Det er kanskje verdt et forsøk ihvertfall. Veldig rart er det uansett. Har ikke sett noe slikt tidligere, så det er nok en bug som har sneket seg inn ett eller annet sted. Bugfixer Randi :-)

    ReplyDelete
  7. Nå gikk jeg på siden der jeg har bakgrunnen fra, og det ser ut som det er noe diskusjon der..andre som har lignende "Background" problem..det har ikke vært slik før. Det er ikke slik i min andre blogg som jeg bare har blogger design på

    ReplyDelete
  8. Jeg opplever det samme, Randi, med Google Chrome.

    Ellers er jeg enig - bøker må man ha. Unger bør få vokse opp med bøker rundt seg synes jeg. Akkurat sånn som du sier: på bordet, i en stol, i trappen ... Det eneste rotet som er pent å se på ;-)
    nefertiti

    ReplyDelete
  9. Det er siden som leverer Background som har problemer....

    ReplyDelete
  10. Nå har jeg skiftet ny HTML koding, det virket hod meg, kanskje det er i orden da. Og fikset litt på Header.
    Takk for hjelp KindleJoy

    ReplyDelete
  11. Nå ser det helt flott ut! Bare hyggelig :-)

    ReplyDelete
  12. Fint...det gikk med litt tid til å ordne opp i det, gjør alltid det...så jeg blir litt på etterskudd med annet arbeid i dag.

    ReplyDelete
  13. Åh - nå fikk jeg sett den filmsnutten nederst i innlegget også. Så søt :-)

    ReplyDelete