Saturday 13 October 2018

Tanker om bok - Hurtigruten - Utflukter - Reiselitteratur

Endelig våren 2018 ble turen med Hurtigruten realisert. Det ble strekningen Trondheim - Kirkenes - Trondheim. Og jeg anbefaler denne flotte "reiseboken" som Hurtigruten har gitt ut. - Den ble lest både før, under og etter turen. Den er full av flotte bilder, turforslag og interessant fakta-kunnskap om mange steder som er verd å besøke langs kysten. Her er innholdslisten med noen av stedene man kan ta utflukter til mens man tar ferden med Hurtigruten:

 
I tillegg kjøpte jeg Hurtigrutens flotte kart-bok - slik at de ble lett å følge ferden døgnet rundt. 
Og går det an å oppleve noe på "landjorda" mens man reiser med Hurtigruten? - Akkurat det "bekymret" meg litt før turen - jeg er vant til en del aktivitet, gåing og jogging hver dag, og var innstilt på at det fikk jeg gi avkall på de ni dagene turen skulle vare. Men her ble jeg sannelig overrasket: På et av dekkene hadde jeg en "turløype" som innbrakte både flott utsikt og noen kilometer hver dag - i tillegg var det turer i land omtrent hver dag - her ble det litt jogging og litt farting hit og dit for å fotografere. Og sannelig ble ikke distansen litt over en mil hver dag - her er statistikken fra Fitbit:
Selve reisen og beretninger om steder og hendelser er plassert i "Året-Rundt"-bloggen min. Men her er et Flickr-album med samling av bildene mine fra turen - albumet er på fem sider og har 450 bilder:

No comments:

Post a Comment