Saturday 15 September 2018

Kapittel 18 - Stavanger internasjonale festival for litteratur og ytringsfrihet - 19. - 23. september 2018 - Del I

Utenfor Sølvberget - Foto:RandiAa©
Tiden er inne for et nytt Kapittel på Sølvberget i Stavanger - vi er kommet til det 18. i rekken. Dette er en av Norges viktigste Litteratur-festivaler - hvert år med sitt tema og motto. I år er temaet Samhald (og det synes jeg er et godt valg - for Samhald kan omfatte så mangt - dette blir spennende)
Jeg har vært på flere Kapittel-festivaler tidligere og kan bare fastslå at her er det mye kultur, litteratur, inspirasjon og kunnskap å hente.
Programmet i år ser slik ut.

Jeg skal prøve å få med meg så mye som mulig - det er ikke lett å plukke ut ett arrangement fremfor alle andre, men jeg gjør det likevel - Jeg ser frem til det meste på Kapittel dette året også - ikke minst Niels F. Dahl i samtale med Rune Christiansen. (En annen forfatter jeg har stor respekt for)
Mor om natten har jeg lest for lengst. (Min omtale).
Jeg likte også spesielt godt den første boken jeg leste av Niels Fredrik Dahl  - På vei til en venn.

Her har jeg laget  en oversikt og nærmere info om den "erfaringen" jeg har med Kapittel

Mine referater fra tre av Kapittel-festivalene jeg har vært på:

Kapittel 10
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del I
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del II 
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del III
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del IV  
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del V  
Kapittel 11
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 Del I
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del II 
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del III
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del IV  
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del V   
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del VI
Kapittel 18
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 18 - Del I
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 18 - Del II
 Mine foto-album Flickr fra Kapittel 10 og Kapittel 11 og Kapittel 18

7 comments:

  1. Ja, dette blir spennende.. Har plottet meg ut mange programposter, men som regel blir det litt mindre enn alt jeg ønsker.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Og vi skal hygge oss nå utover høsten, Anita - det blir mange "bok-samlinger" - men passe oss for at det ikke blir stress.

      Delete
    2. Ja, det skal vi Randi. Stresse må vi ikke, bare kose oss.:)

      Delete
  2. Du er jo en dreven Kapittel-deltaker, gleder meg til å tilbringe et par dager i Stavanger :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, skal bli hyggelig å treffes igjen, Tine

      Delete
  3. Jeg er så begeistret for at bokbloggertreffet er lagt til Stavanger samtidig som Kapittel - kjempekjekt (som jeg trur gtavangerværinga sier) :) Det blir fint å treffes igjen, og så kan vi jo sammenligne fitbitene våre irl.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, fint å treffes i Stavanger - og til både byen, litteratur og Fitbitter.....

      Delete