Wednesday 20 September 2017

Tanker om bok - Kapittel - Stavanger Litteraturfestival

Bøker og Børst - Øvre Holmegate - Samlingssted under Kapittel - Foto:RandiAa©
Her er litt informasjon om en av de store Litteraturfestivalene i Norge - Kapittel

Hva er Kapittel? Svaret er: En av Norges viktigste Litteratur-festivaler - Stavanger internasjonale festival for litteratur og ytringsfrihet, er en årlig festival som arrangeres av Sølvberget – Stavanger bibliotek og kulturhus -  Mer informasjon

Plassen utenfor Sølvberget - Foto:RandiAa©
Dette er en litteraturfestival som er ganske omfattende og innholdsrik - den er verd et besøk.  Jeg har vært der flere ganger og har hatt stor glede av det. Det er Litteratur - Kultur - Forfattere - Musikere - Kunstnere - Fullt program flere dager til ende. 
Mer informasjon om årets festival - Kapittel 2017:
Mine referater fra to av Kapittel festivalene jeg har vært på:

Kapittel10
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del I
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del II 
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del III
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del IV  
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 10 -  Del V  
Kapittel11
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 Del I
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del II 
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del III
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del IV  
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del V   
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 11 -  Del VI

Kapittel18
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 18 - Del I
  • Stavanger Litteratur-festival Kapittel 18 - Del II

 Mine foto-album Flickr fra Kapittel 10 og Kapittel 11:

7 comments:

  1. Er du der nå?
    Helga Flatland kommer til litteraturhuset i Trondheim i oktober, sammen med Nils Petter Sveen. Det gjør også Jan Fredrik Dale, som skrev den utrolige gode debutsamlingen Arbeidsnever i fjor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neida, Anita - jeg laget bare en info-side, oppsummering av referatene mine - Da det var snakk om neste Bokbloggertreff der. Fint forslag. Flatland må jeg få med meg ja. Skal snart legge inn omtalen av de to siste bøkene hennes. Nå lytter jeg Begynnelser for andre gang - det er så mange detaljer som er viktige.

      Delete
    2. Ok. Da satser vi på Kapittel neste år da?
      Gleder meg veldig til Begynnelser. Jeg får den i posten om et par dager:)

      Delete
  2. Kapittel er topp ja. Og det er Begynnelser også - Jeg får med meg så mye mer når jeg nå lytter den andre gang - det blir vanskelig å blogge om den, det er så enormt mye å ta fatt på. (Finnes averterer noe for i morgen - Kanskje ta en tur og se)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det skjønner jeg.. Den har så mange lag, som han sa Tiller, den boka med flest lag.
      Mulig de tjuvstarter Økouka på Finnes i morgen.. I alle fall har de stort marked der på fredag..

      Delete
  3. Jeg har allerede planlagt Stavanger neste år. Har hørt mye bra om bokdagene der.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, Kapittel har virkelig gitt meg fine opplevelser....

      Delete